I'mma put it down, you can fall in love

åååh dat song, så sjukt bra!! 
 
Sitter iallafall i min ensamhet och äter förjäkla starka nudlar..... Kom hem från stallet för ett tag sen, å idag blev det ännu ett barbacka pass, dock lite mer krävande idag. Började med att skritta fram en sväng utomhos och sedan gick jag in i paddocken & började arbeta henne lite, hon kändes ganska stel i vänster sidan i början men det lossnade fort. Jobbade henne i båda varven tills hon lossnade & kändes mjuk å sådär, sedan travade jag några varv och lite springig var hon, men på senaste träningen gav min tränare Carina mig ett lysande tips! När hon bara springer med mig så ska jag stanna henne lugnt och försiktigt och "dra" (inte dra, dra liksom, utan ta i tyglarna) tills hon börjar luta sig bakåt för att backa och då ska jag släppa fram henne så hon får beröm när hon gör rätt, funkar utmärkt! Så några såna blev det och sedan gick det bra och hon blev lugnare. Travade över ett par bommar och benen lyfte hon kanoners!
 
Tog lite galopp i båda varven å herre va pigg hon var :0 lilla busan!! 
 
sen gjorde jag en "övning" typ , som såg ut såhär :
 
 
Det gick faktiskt förvånansvärt bra, några gånger gick det liiiite för fort för att få trav med en gång men jag är hur nöjd som helst! 2 gånger kom hon lite kort och en gång lite stort men vafan, hon är bäst ändå!!! Är faktiskt riktigt riktigt nöjd över henne idag, hur hon faktiskt hoppade hindret, även när avstånden blev fel och inte stannade som jag trodde hon skulle göra eftersom jag trodde att hon fortfarande var RÄDD. men det är precis som att allt bara släppt nu, hon är verkligen inte rädd. Det gick otroligt fort för henne & mig att komma över detta, bäst är hon, verkligen världens finaste c-ponny! 
 
 
Bild från hösten tror jag.... eller våren 2011, finaste Belinda <3<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0